Sosyal İmleme: Kayseri Leke Bakımı

1955-1959 yılları arasında Robert Rauschenberg ve Jasper Johns gibi bir grup sanatçının önemli bir sanatçı haline geldiği New York'ta çalıştı. 1957'de Tuombli Roma'ya döndü ve orada İtalyan baroness Tatyana Franchetti ile tanıştı ve evlendi. Roma ve Akdeniz yakınlarındaki kıyı kenti Gaeta'yı seçerek oraya yerleştiler. Burada sanatçının eserinin klasik kültürü ve edebiyatı etkilemeye başlayan daha sakin, daha hafif bir tondan esinlendiği açıktı. Greko-Romen temaları kariyeri boyunca çalışmalarının çoğunu kapladı. Lexington, Virginia ve New York'ta zaman geçirdikten sonra galeri sahibi Leo Castelli ekibine katıldı. Nihayet 1960 yılında Roma'ya yerleşti. Aynı yıl ilk Castelli sergisini New York'ta açtı. Roma'da arama yaptı ve daha büyük ve daha parlak bir renk buldu. Eserlerinde erotizm ve şiddet temaları çizdi. Twombly'nin çalışması İtalya'da iyi karşılandı. 1966'dan 1972'ye kadar Twombly, üzerinde gri bir arka plandan akan açık renkli halkalar ve karalamalar olan tahtalara benzeyen bir dizi tuval yayınladı.

1970'lerin ve 1980'lerin sonlarında daha az çalıştı, ancak önemli resimler yaratmaya devam etti. 1970'lerin ortalarında, yaklaşık yirmi yıldır çalışmadığı bir ortam da yarattı. Esas olarak klasik temalara odaklanan bu heykeller büyük ölçüde buluntularla birleştirildi ve beyaza boyanmıştı. İtalya, Twombly'nin çalışmalarını etkilemeye devam etti; Ortaçağ liman kenti Gaeta'da çok zaman geçirdi ve 1980'lerden kalma resimlerinin çoğu denizlere olan ilgisini yansıtıyordu. Çalışmalarının eleştirel olarak tanınması, çağdaş Avrupa sanatına yeni bir ilgi gösterdiği 1980'lerde daha olumlu hale geldi. Bununla birlikte, Modern Sanat Müzesi 1994 yılında çalışmalarının bir retrospektifini yarattığında, gösterinin küratörü Kirk Varnedo bir makale yazmak zorunda kaldı.

Klasik referansları daha sonraki çalışmalarında, özellikle şarap Bacchus tanrısı şeklinde devam etti. Tuombley'in sonraki yıllarda yaptığı resimler, daha önce çiçekler ve manzaralar gibi daha tanınabilir formları tanımlayan fırça darbeleriyle uygulanan eski çiçeklerin kullanımını genişletti. Twombly birkaç yıl boyunca ömrünün sonuna doğru kanserle savaştı.



2011 yılında Roma'da öldü.

Ün ve tanıma konusunda Cy Twombly, Robert Rauschenburg ve Jasper Jones ile birlikte, soyut dışavurumculuktan sonra en büyük Amerikan sanatçılarından biri olarak kabul edilir. Onun tercih ettiği estetiği, Avrupa'daki savaş sonrası ve modern dışavurumcu sanatsal çevrede soyut dışavurumcu tekniklerin devamıydı ve "yüksek" sanat bağlamında, bu, karalanmış kelimeler ve karalanmış mumlar gibi "düşük" sanatsal uygulamaları kullanan yeni bir yöndü.

İlk bakışta, Cy Twombly ve grafiti benzeri çizimler ve çizikler, yaramaz çocukların Jackson Pollock sanatına benzeyebilir. Pollock ve Soyut Ekspresyonistlerin çalışmaları, varoluşsal iç dramanın II.Dünya Savaşı'nın makul temeliyle zıt olduğu New York'ta ortaya çıkarken, Twombly'nin çalışması Avrupa'da ortaya çıkan yeni bir kuşağın parçasıydı. Twombly hem geleneksel Avrupa kaynaklarının hem de yeni Amerikan resminin özelliklerini birleştirerek tarihe ve güzelliğe cevap verdi.

Yorumlar

Popüler Yayınlar